GENEL SANAT YÖNETMENİ: MUSTAFA ERDOĞAN
YÖNETMEN YARDIMCILARI: ALPER AKSOY - OKTAY KERESTECİ
DARBUKA KOMPOZİSYONLARI: MISIRLI AHMET
MÜZİK: KARDEŞ TÜRKÜLER - TANER DEMİRALP - ERSİN BİŞGEN - TURGAY GÜZELCAN
KOREOGRAFLAR: SİNEM GÜVEN - SEÇİL AKBAŞ - ÖZNUR İNCİ - EMRE ÇELİK - DİNÇKAL TUNÇA - İBRAHİM GÖKLER - VOLKAN GÜLCAN - OZGUR YAZICI - OĞUZHAN ÖZEL - SERDAR SEZER
RİTM KOMPOZİSYONLARI: MUSTAFA ERDOĞAN - VOLKAN KORMAZ - MUSTAFA SALAR - NACİ SUNGUR
OYUNCULUK YÖNETMENİ: METİN BALAY
SAÇ – MAKYAJ: SERKAN AYDIN - MOS
SAHNE AMİRİ: VOLKAN EMİŞOĞLU
KOSTÜM: SULTAN OZEL
MÜZİK KAYIT: LİMON SES KAYIT & Tiem Production
AFİŞ TASARIM: EMRAH YÜCEL
* Dawool bir ritim tiyatrosu, bu kavram dünyada bir ilk. Bu kavramı biraz açabilir miyiz?
İçinde hayatın bütün ritimlerini kullanan, teatral akışta diyalogların ritmik vurgularla kurgulandığı, karakterlerin altının belli ritm sazlarıyla belirlendiği bir proje bu. Dünyada ritimle konu anlatan bazı gruplar var ama onlar küçük hikayecikler anlatıyor, baştan sona bir teatral akış söz konusu değil. Anadolu Ateşi'nin de 10 dakikalık bir bölümü ritimdi zaten. İlk projenin bize verdiği ipuçlarıyla dünya deneyimlerini birleştirip böyle bir fikre vardık.
* Projenin koreografisi size mi ait yine?
Koreografisi bana ait, dansçı arkadaşlarımızın ürettiği koreografilere de yer verdik. Üç yılın deneyimiyle dansçılardan hocalar elde ettik, onları bir kademe daha yükselttik.
* Dawool'da izleyiciler ne ile karşılaşacak...
Bir günün içerisinde, güneşin doğuşundan Şişli'de günün başlamasına kadar, ibadet edenlerden akşam eğlenenlere kadar, birbirini sevip kavuşamayanlardan kavuşanlara kadar hayatın içerisinde ne varsa bu projede var. Fonunda bir aşk hikâyesi var, onun dışında güncel yaşamdan kesitler sunuluyor. Dansın da desteğiyle etnik komposizyonlarla kendi hikâyemizi anlatıyoruz. Bir mahallede yaşayan zengin-fakir çocuklar arasında geçen olaylar anlatılıyor. Benim bütün yaptığım şeylerde dualizm vardır, Anadolu Ateşi'nde de vardı.
* Projede İstanbul'un seçilmesinin özel bir nedeni var mı?
Özellikle İstanbul vurgusu yaptık çünkü biz her projemizde yurtdışını düşünürüz. Yurtdışında İstanbul önemli markalarımızdan biri.
* Mısırlı Ahmet ile çalışıyorsunuz değil mi?
Mısırlı Ahmet alanında dünyanın en iyi ismi, darbuka da bir efsane kendisi. Onun kendisine özgü bir darbuka çalma stili var, herkes onu taklit etmeye ve öğrenmeye çalışıyor. Dansçılarımızı çalıştırdı ve kendi stilini onlara da aktardı. Oyun içinde kendisinin de bir rolü ve ayrıca soloları da var.
Yorumlar